Toimitus- ja maksuehdot

Verkkokaupan yhteystiedot

Mesimestari Oy, y-tunnus: 2468459-0
Viraantie 254
37370 Vesilahti
040 663 6630
mesi@mesi.fi

Toimitusehdot ovat voimassa 1.12.2022 alkaen. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilaaminen

Mesimestari Oy:n verkkokaupassa voi tilata tuotteita rekisteröityneenä tai rekisteröitymättömänä käyttäjänä. Tuotteet tilataan lisäämällä niitä ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin loppusumma verkkomaksupalvelussa. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä tietoja ei käytetä muuhun kuin tilaukseen tai sen toimittamiseen liittyviin asioihin, ellei muuta mainita. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausta tehdessä tulee kiinnittää erityishuomiota siihen, että puhelinnumero on syötetty oikein. Saapumisilmoitus lähetetään tilausvaiheessa syötettyyn puhelinnumeroon ja väärä puhelinnumero aiheuttaa toimituksen palautumisen lähettäjälle. Väärän puhelinnumeron aiheuttama toimituksen palautuminen rinnastetaan toimitusehdoissamme noutamattomaan lähetykseen.

Toimituskulut

Toimituskulut muodostuvat automaattisesti lähetyksen tuotteiden ominaisuuksien perusteella ja ne sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit valita haluamasi toimitustavan ostoskorissa ennen tilausta. Lue lisää toimitustavoista täältä.

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Hunajatilin käyttäminen verkkokaupassa

Hunajatilin käyttäminen ostosten maksamiseen on mahdollista asiakkaille, joille on perustettu Hunajatili Mesimestari Oy:lle. Hunajatilillä maksaminen ilmestyy maksuvaihtoehdoksi asiakkaille, jotka olemme erikseen määritelleet. Maksuvaihtoehto näkyy Paytrail-maksutapojen yläpuolella. Jos olet hunajatiliasiakas, mutta alla olevaa maksutapaa ei sinulle näy, ota meihin yhteyttä. Lisäämme käyttäjäprofiiliisi tiedon, että voit maksaa ostoksia hunajatililtäsi. Maksutavan käyttäminen vaatii siis, että sinulla olet luonut käyttäjätilin verkkokauppaamme.

Käyttämällä maksutapaa “Tilauksen maksu hunajatililtä” pääset ohittamaan Paytrail-maksutavat ja luomme tilauksestasi lähetteen, joka vähennetään myöhemmin hunajatililtäsi.

Hunajatiliasiakkaan maksutavat.

Lahjakortit

Mesimestarin verkkokaupassa voi maksaa lahjakorteilla syöttämällä lahjakorttikoodi ostoskorissa tai kassalla. Lahjakortin koko summa on käytettävä yhdessä ostoksessa ja se vähennetään ostoskorin välisummasta. Lahjakortilla ei voi maksaa toimituskuluja. Lahjakortti on voimassa yhden vuoden ajan ostopäivästä.

Toimitusaika

Lähetykset toimitetaan pääsääntöisesti 2-5 työpäivän kuluessa lähtöpäivästä toimitusosoitteesta riippuen. Verkkokaupassamme ei ole toimitusaikatakuuta.

Verkkokaupassa näkyvät tuotteiden varastotilanteet saattavat poiketa todellisesta varastotilanteesta. Mikäli jokin ostetuista tuotteista on päässyt loppumaan, niin otamme yhteyttä ja tarjoamme seuraavia vaihtoehtoja:

  • Tilaus toimitetaan ilman puuttuvia tuotteita ja tilauksesta pois jääneiden tuotteiden arvo hyvitetään asiakkaalle
  • Puuttuvan tuotteen tilalle valitaan jokin muu tuote
  • Odotetaan tuotteen saapumista varastoon ja koko tilaus toimitetaan tämän jälkeen
  • Koko tilaus perutaan ja maksettu summa palautetaan takaisin

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai niiden aiheuttamista välillisistä haitoista. Mesimestari Oy tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Toimitustavan vaihtaminen

Tilaukset toimitetaan ensisijaisesti tilauksen mukaisella toimitustavalla. Mesimestari Oy voi kuitenkin muuttaa toimitustapaa tai noutopistettä, jos vaihdosta ei aiheudu vastaanottajalle kohtuutonta vaivaa. Toimitustavan tai noutopisteen vaihtaminen tulee kysymykseen esimerkiksi silloin, jos tilauksen toimittaminen valitulla toimitustavalla tai valittuun noutopisteeseen ei ole mahdollista tai aiheuttaa lisäkustannuksia. Jos toimitustapaa tai noutopistettä joudutaan vaihtamaan, Mesimestari Oy toimittaa lähetyksen sellaisella toimitustavalla tai sellaiseen noutopisteeseen, josta aiheutuu vastaanottajalle mahdollisimman vähän vaivaa. Toimitustavan tai noutopisteen vaihdosta ei lähetetä erillistä ilmoitusta.

Mesimestari Oy ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kohtuullisen ajan, on sekä Mesimestari Oy:llä että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Palautusoikeus

Kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen neljäntoista päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske elintarvikkeita.

Palautuksen tekemiseksi ostajan on ilmoitettava meille sähköpostitse päätöksestä peruuttaa tilaus. Palautus tulee suorittaa viipymättä ja viimeistään neljäntoista päivän aikana tuotteen vastaanottamisesta.

Palautukset lähetetään myymäläämme tämän sivun lopussa kerrottuun osoitteeseen. Ole ennen palautusta yhteydessä meihin, jotta voimme sopia tarkemmin palautuksesta. Mesimestari Oy ei vastaa tuotteiden palautuskuluista, vaan palautuskulut maksaa tuotteen ostaja.

Liitä palautukseen mukaan seuraavat tiedot:

  • Nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi
  • Kopio lähetyslistasta/kuitista
  • Pankkitilinumerosi IBAN-muodossa
  • Palatuslomake tai vapaamuotoinen ilmoitus sopimuksen peruuttamisesta

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tavaran vastaanotosta.

Noutamattomat lähetykset

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tuotteiden palauttaminen. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme rahat tilatuista tuotteista mutta emme palauta postikuluja noutamattomille tilauksille.

Ongelmatilanteet

Särkynyt lähetys

Tarkista lähetys heti vastaanottaessasi sitä. Mikäli pakkauksessa on vaurioita, ilmoita siitä noutopisteen asiakaspalvelijalle tai lähetyksen toimittajalle. Jos lähetys on silminnähden vaurioitunut, sitä ei tule lunastaa. Jos kuitenkin lunastat paketin, tarkista välittömästi tuotteiden kunto. Mikäli tällöin käy ilmi, että tuote tai tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, ota viipymättä yhteys meihin. Löydät yhteystietomme tämän sivun alaosasta. Käsittelyä nopeuttaa merkittävästi, jos voit lähettää vaurioituneista tuotteista meille kuvan sähköpostilla.

Tuotteessa virhe

Mikäli ostamassasi tuotteessa ilmenee virhe, ilmoita siitä meille kirjallisesti (sähköpostitse) mahdollisimman pian. Virheestä reklamointiin on aikaa enintään kaksi kuukautta tuotteen vastaanottamisesta.

Osalla tuotteistamme on valmistajan myöntämä takuu. Jos tuotteella ei ole valmistajan myöntämää takuuta, sovelletaan virhetilanteessa myyjän virhevastuuta. Virheelliset tuotteet käsitellään tapauskohtaisesti tuote ja virheen laatu huomioiden. Myyjä ei ole velvollinen oikaisemaan virhettä ostajan vaatimalla tavalla tai lainkaan, jos siihen on ylitsepääsemättömiä esteitä tai jos siitä aiheutuu hänelle kohtuuttomia kustannuksia. Arvioinnissa huomioidaan erityisesti virheen merkitys ja tavaran arvo, sekä voidaanko oikaisu suorittaa muulla tavalla aiheuttamatta ostajalle merkittävää haittaa.