Toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot

Tilauksesi toimitus

Tilatut tuotteet toimitamme edullisimmalla mahdollisella tavalla riippuen tilatun tavaran määrästä ja laadusta. Tilatut tuotteet toimitetaan pääasiassa Matkahuollon kautta (max 5 pkt / lähetys), myös Posti on mahdollinen toimitustapa, samoin nouto myymälästä.
Lavatoimitukset lähetämme Posti-rahdin kautta, ellei asiakas ilmoita omaa kuljetusliikettä.

Vaarallisia aineita (hapot ja lipeä) toimitamme vain Matkahuollon kautta MH-toimipisteisiin. Lähellä -paketin maksimipaino on 30 kg.

Jos haluat tilauksesi toimitettavaksi johonkin muuhun kuin lähimpään toimipisteeseesi, ilmoita siitä meille tilausta tehdessäsi.

Toimituskulut laskutetaan todellisten kulujen mukaisina. Toimituskuluihin vaikuttavat sekä paketin paino että tilavuus. Helposti särkyvillä tuotteilla (esimerkiksi lasitölkit) ja vaarallisilla aineilla (hapot ja lipeä) on korotettu rahtimaksu. Pyrimme laittamaan tilauksesi matkaan viipymättä, riippuen sen hetkisestä työtilanteesta, kuitenkin 1-3 arkipäivän kuluessa sikäli kun kaikkia tilauksen tuotteita on varastossa. Viivytyksistä ilmoitamme erikseen.

Maksaminen

Kaikki Mesimestarin nettisivuilla esillä olevat hinnat sisältävät arvonlisäveron ellei toisin mainita.
Mehiläishoitajille, jotka ovat jo Mesimestarin laskutusasiakkaita, tuotteet lähetetään laskulla.
Lasku seuraa paketissa tuotteiden mukana. Maksuehto on 14 pv netto.
Muille asiakkaille lähetämme ennakkolaskun sähköpostilla.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Joskus voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee noutopisteessäsi heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä Mesimestari Oy:n(p.+358 40 663 6630) sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

Reklamaatio

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta välittömästi, joko sähköpostitse osoitteeseen mesi@mesi.fi tai puhelimitse +358 40 663 6630. Virheellinen toimitus palautetaan Mesimestarin antamien ohjeiden mukaisesti. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Mesimestari Oy palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

Peruuttamis-/palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa määräajassa. Peruuttamisilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä siitä, kun asiakas on saanut paketin. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä. Peruuttamisoikeus ei koske asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja yksilöityjä tuotteita (esimerkiksi sinetit ja etiketit, joihin on painettu asiakkaan tiedot). Palauttaessasi tuotteen soita Mesimestarin numeroon
p. 040 663 6630 saadaksesi ohjeet / palautustunnus palautettavaan lähetykseen.

Ylivoimainen este (Force majeure)

Mesimestari Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Mesimestari Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten tuotteen loppumisesta, tavarantoimittajan vaikeuksista, sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Mesimestari Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.